Kahden vaiheilla

Teksti: | Julkaistu 11.7.2013

Tuumasta toimeen. Perheenjäsentarjokkaita on siis kaksi: Babboe City tai Babboe Big. Miten ihmeessä osaamme oikein valita? Onko City liian kiikkerä? Onko Big aivan liian iso kahden lapsen lastille? Kaksi vai kolme pyörää? Sähköä vai ei?

Tässä he ovat: Mr. Big, rva City.

big city

Koetamme saada ratkaisuun tolkkua kartoittamalla toiveemme.

 

Minun ehdottomat vaatimukseni fillarille kuuluvat seuraavasti:

– vakaa

– tyylikäs

Tyylikkyys — no, se on hallussa. Minusta molemmat pyöristä näyttävät erittäin hyviltä. Niitä voi myös tuunata kaiken maailman tarroilla, ja tarjolla on erilaisia laatikkovärejä ja -kuosejakin. Oi kääk. Tähän pohdintaan en uskalla lähteä vielä ollenkaan.

Vakaus on kuitenkin ehdottomasti tärkein juttu. Minulla on surkea tasapaino, ja pahin fobiani on, että saan pyörän jotenkin kaatumaan. Sivuston foorumia lukiessa käy ilmi, että vakauttakin on monen sorttista. Joku pyörä on vakaa lastattaessa, mutta kiikkerä kaarteissa. Toinen on vakaa hitaassa ajossa, toinen vasta vauhdissa. Minua pelottavat lastaukset, lähdöt ja jarrutukset. Olen niitä raivostuttavia pyöräilijöitä, jotka vaiheilevat toisinaan ehtimistään ja puolijarruttelevat töksähdellen risteyksessä (kerroinhan, etten ole ammattimainen polkija!): tarvitsen valtamerilaivaa muistuttavan vekottimen, joka ei vähästä keiku. Mikäli se tarkoittaa, että vimpainta on raskas polkea, olen valmis maksamaan tuon hinnan.

Toisaalta olen miltei rapakuntoinen. Pelkään hetkittäin sitä, etten saa koko laatikkopyörää liikkeelle. Ja Turku on täynnä kammottavia, jyrkkiä, korkeita kukkuloita. Hyydyn taatusti täysin.

Jatkan siis omaa listaani:

– sähköavusteinen

 

Avopuolison lista taas näyttää tältä:

– Tilaa tavaroille, jotta tarvitsisi mahdollisimman vähän käyttää autoa keskustassa. (Apua! Nyt se paljastui. Meillä on auto. Haluamme kuitenkin tehdä siitä mahdollisimman tarpeettoman. Älkää kivittäkö.)

– Jämäkkä. Hyvät liitososat ja tukeva runko. Ei Bilteman pehmeää kiinametallia.

 

Selvä.

Mutta täyttävätkö kummatkin nämä kaikki kriteerit? Tulen hulluksi. Tämän voi testata vain koeajamalla pyörät. Siitä lisää pian! Ensimmäinen koeajo on nimittäin lyöty lukkoon. Ensi viikolla laitetaan pyörä tilaukseen! Jännää.

Tykkäsitkö blogista? Osta uusi Babboen perhepyörä ja käytä koodia LAURA. Saat 50 euron alennuksen lisävarusteista ja meidän perhe saa pienen palkkion hyvästä työstä!

Lue lisää!


Aihe(et):

Ilmoitus

Kommentit

13 vastausta postaukseen “Kahden vaiheilla”

  1. Ainoa

    Kolmipyöräinen vakauden takia (vaikka en olekaan koe ajanut kumpaakaan) ja sen, että tilaa jää ostoksillekin….tilaa ei ikinä voi olla liikaa!

    Vastaa
    • Laura

      Se on kyllä totta. Kun ei se tyhjä tila oikein mitään painakaan 😀

      Vastaa
  2. Heidi

    Olen melko varma, että valitsette kolmipyöräisen, mutta kannustan koeajelemaan kaksipyöräisellä (sähköavusteisella) pitkän pätkän. Se on ihanan siro ja ketterä!

    En hahmota kumpaakaan kiikkeräksi lastauksen yhteydessä. Kaksipyöräisessäkin on erittäin kelvollinen seisomajalka.

    Ja kolmipyöräisen kiikkeryys kaarteissa on vain tunne. On äärimmäisen vaikeaa saada se kaatumaan tasaisella maalla, jos vauhti on maltillinen.

    Vastaa
    • Laura

      Olen erittäin maltillinen ajaja, joten ehken saisi Biggggiä kaatumaan. Täytyy nyt katsoa, halajaako sitä lopuksi ketteryyttä vai raskasta vakautta. Ei tosiaan osaa hahmottaa näin koeajamatta yhtään.

      Vastaa
    • Laura

      No juu, mietinkin tota, kun luin postauksesi! Mua kyllä jotenkin puhuttelee enemmän näiden jo markkinoilla olevien muotokieli. Tai ehken oo vielä tottunut tuohon Curven ulkomuotoon.

      Vastaa
  3. Heidi

    Anekdoottina vielä mainittakoon, että meillä oli jo kaksipyöräinen loota silloin, kun vasta kokeilin kolmipyörää ensimmäistä kertaa. Ensimmäinen ajotuntuma kolmipyörällä oli mielestäni kammottava! Olin varma, etten suostuisi ajamaan moisella rakkineella säännöllisesti. Pidempiaikainen lainapyörä kuitenkin kaartoi kantani: totuin päivässä ja löysin nuo kolmipyörän rennot ulottuvuudet!

    Vastaa
  4. Juhuri

    Babboe.fi sivuilta kun katsoo mittoja niin yllättävän vähän niissä on eroa:

    Pyörä:
    City pituus 255cm, leveys 65cm
    Big pituus 217cm, leveys 88cm

    Laatikko:
    City pituus 99 cm, leveys 58-64cm
    Big pituus 85-90cm, leveys 58 cm

    Vastaa
    • Laura

      Oho, niinpä onkin. Eli ei se Big ehkä niin törkeän big oisikaan. Pian se nähdään! Koeajoa odotellen!

      Vastaa
      • Teppo

        Bigin laatikko on tosi korkea/syvä. Sinne maahtuu, kun täyttää ääriään myöten. Mut näätte sitten… Kiva kuulla, millaisia fiiliksiä tulee koeajoilla!

        Vastaa
  5. Ida

    Kävimme eilen testaamassa sähköavusteista Babboe bigiä, ja se oli juuri sopiva kahdelle lapselle ja kauppakasseille, ei lainkaan liian iso. Oli myös turvallinen olo ajaessa kolmen renkaan ansiosta. Sellainen meille tulee, suosittelen!

    Vastaa
    • Laura

      Oi että, mahtava kuulla! Kyllä maar nyt kutkuttaa!

      Vastaa
  6. Hanna

    Big kannattanee ottaa sähkön kera, jos sen valitsette vakauden takia. Mun mielestä sähkötön Big on aivan järkyttävän raskas ja kömpelö. City ei ole mitenkään kiikkerä myöskään, mutta ketterä ja siihen on helppo tottua. En mä laita jalkaa jos hetkeksi pysähdytään, vaikka kyydissä olisi 40 kg lapsia ja tavaraa pari kassia. Jalkajarrujen puute tuntui oudoimmalta.

    Vastaa

Jätä kommentti